Silent Hunters - Call Of Duty 4 Clan
Menü
 
Klán Tagok
 
Szolgáltatónk!
>
 
Warok
 
Call of duty 4
 
TGF-Jelenleg NINCS!!!
 
Szavazz!
Szerinted milyen az oldal?

Nagyon sz*r
Lehetne jobb is
Elmegy
Egész jó
Király
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazz!
Call of Duty 4
Mi a véleményed a COD 4-ről?

Isten király!
Elég jó
Nem is tudom
Mi az a COD 4?
Nagy sz...r
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A nap képe
 
Google kereső

Google

 
Statisztika
 
Kapcsolatok
 
Hírek
Hírek : Call of duty 4

Call of duty 4

Daks a gamekapocs-ról  2007.10.24. 09:32

November 9-re jön ki pc-re

Az Infinity Ward-ot nem sok embernek kell bemutatni. A 2002-ben alakult cég fejlesztői korábban az Electronic Arts-nak gyártották a Medal of Honor sorozatot, ám a rossznyelvek szerint a kiadó annyira megkötötte kezüket, hogy a csapatnak elegük lett, és felmondtak az óriásnak. A huszonkét fős csapat 2003-ban leszerződött az Activision-höz, majd elkészítették a Call of Duty-t, és annak második részét. Több mint száz Game of the Year díjat és ötven Editor’s Choice serleget söpörtek be a két játékkal, most pedig felhagyva a náci Németország által sanyargatott Európával, a modern korba helyezték a Gray Matter-rel és a TreyArch-kal közös sorozatukat.


„Már a COD1 megjelenése után is eszünkbe jutott, hogy ugrani kéne egy kicsit az időben” – nyilatkozta a játék leleplezésekor Grant Collier, az Infinity Ward háromfős vezetőségének tagja. „Valami ilyesmiről beszélgettünk: ’Kellene helikopter. Na de helikopterek a világháborúban?’ Aztán leültünk beszélgetni az Activision-nel, és megegyeztünk, hogy a második rész befejezése után szabad kezet kaphatunk a folytatást illetően. Így született meg a Modern Warfare ötlete.”


Noha a játék az új harcmezőknek köszönhetően teljesen eltér majd elődjeitől, azért nem kell félteni a sorozatot. Minden jól megszokott elem jelen lesz a negyedik részben is, kezdve a taktikai elemektől a hatalmas és látványos összeütközéseken át, egészen a mesterien kidolgozott látványelemekig. Manapság az UbiSoft által szállított Tom Clancy játékok (és azon belül is a Ghost Recon címek) szolgáltatják a minőségi, modern hadviselést feldolgozó akciójátékokat, így éppen ennek kívánnak most konkurenciát állítani. „A játék rajongói most azt gondolhatják, hogy taktikai szuperjátékot készítünk a COD-ból. Pedig nem így lesz. Meghagyjuk az eddig megszokott élethűséget, a játék főszereplője továbbra is a csapat tagja lesz, nem pedig vezetője.”


A Call of Duty 4 (csöppet sem meglepő módon) a közel-keleti konfliktus helyszíneire repít minket. Többnyire városi pályákon kell majd helyt állnunk, de az sem lesz ritka, hogy a sivatagba küldenek minket, hogy biztosítsunk valami utat, vagy fedezzünk egy konvojt. A városok a szokásos poros, lerombolt, nyomorúságos képet fogják mutatni, és sosem lehet majd tudni, hogy melyik utcán szaladgáló kisgyerek derekára lesz bomba erősítve. Láthatjuk majd, ahogy katonai helikopterek cikáznak az égen, vagy ahogy egy nehézbombázó éppen megsemmisítő csapást mér távoli célpontjára. Persze mi is utazhatunk majd járműveken, a felhozatalban lesz többek közt humvee, helikopter, tank, teherautó, buggy, szakadt merci, meg minden egyéb finomság, ami kihagyhatatlan egy ilyen játékból.


A fegyverek terén hasonló változatosság várható. A hagyományos kézistukkereken kívül lesz távcsöves puska, rakétavető, páncéltörő, füstgránát, sőt távirányítós rakéta is. Hívhatunk majd légi segítséget, ebben az esetben csak a koordinátákat kell GPS-ünk segítségével bediktálni a központnak, és egy harci repülő pár perc múlva már ki is füstöli ellenségeink főhadiszállását. Nem kell aggódni tehát, lesz bőven változatosság. A készítők igyekeznek minden küldetést úgy összeállítani, hogy sose fulladjon unalomba a játék.


A részletekbe annyira elmerültünk, hogy el is felejtettük tisztázni, pontosan kik is harcolnak a játékban. Mi amerikai katonaként kerülünk a senki földjére, az pedig, hogy kik ellen harcolunk csak a parancsnokunktól (és a fejlesztőktől) függ. Afgán terroristák, iraki felkelők, orosz fegyverkereskedők, magányos forradalmárok, és egyéb hasonló rosszfiúk lesznek az ellenségeink, akik persze mind szívből gyűlölik az amcsikat. Az egyik főellenségünk is orosz lesz, név szerint Zakhaev, aki zsoldosseregével azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az amerikaiakat kifüstölve a sivatagból egymaga teszi rá a mancsát Saddam olajmezőire. Óriási, mindenre elszánt haderőt gyűjt maga köré, tele olyan fiatal és hazafias muszlin harcosokkal, akik zsigerből lőnek, ha meglátnak egy hamburgerzabálót a sztyeppén.


A küldetések közt egy földgömbön leshetjük meg, milyen helyszíneken jártunk már, és éppen hol milyen konfliktusok folynak a keleten. „A világtérkép nagyon fontos részét képezi majd a COD4-nek. A gép előtt ülő játékos itt kap információt a feladatáról, és ez teszi mindenkinek világossá, hogyan épül fel a játék története, és milyen kapcsolatok vannak a különböző megbízatások között.” – mutatta be saját ötletét Jason West, az Infinity Ward egy másik vezetője.


Külön érdekesség lesz, hogy küldetéseinket nem mindig időrendben kapjuk meg. Az első pár megbízás például rendben le fog zajlani, aztán visszaugrunk majd egy kicsit az időben, hogy megnézzük, milyen események láncolata vezetett a már letudott küldetésünkhöz. Apróság, hogy sokszor több csapatnak kell összedolgoznia. Lesz, amikor a NATO katonákkal indulunk közös akcióba, de nem lesz ritka az sem, hogy orosz vagy angol egyenruhások társaságát kell élvezzük. Sőt, az érdekességek itt még mindig nem értek véget, ugyanis a kampány során többször el kell majd hagyni a rangereket, hogy a brit SAS osztagot erősítsük.


A játék jelen állás szerint PC-re, Playstation 3-ra és Xbox 360-ra készül. Ami a konzolos verziót illeti, a fejlesztők igyekeznek mindig legalább 60 FPS-en (frame per second-on) tartani a játékot, a tökéletes háborús élmény érdekében. Minden olyan elemet kivágnak, amelyik lassítja a motort, de nem kell pánikba esni, marad így is bőven szemkápráztató látnivaló. A játéktér gyönyörű lesz, a katonák az utolsó részletig ki lesznek dolgozva, a robbanások és a tűzharcok pedig olyan igazinak fognak tűnni, hogy a hideg futkos a hátunkon már csak a trailerek láttán is. A részletek annyira a helyükön lesznek, hogy még a gépfegyverünkből kipattanó töltényhüvelyek is dinamikus árnyékolást kaptak. Az emberek bőre nem lesz olyan csúnya műanyaghatású, mint az Unreal Engine 3.0 által hajtott játékokban, ruhájuk pedig mozgásukhoz igazodva fog ráncolódni és lengeni.


Az Infinity Ward nagy hangsúlyt helyez a tesztelőkre is. Hetente egyszer behívnak egy idegent a stúdióba, hogy tesztelje a Call of Duty 4-et. Legyen az egy havernak a haverja, egy ismerős a kávézóból, egy eladó a játékboltból, mindenki hozzátehet valamit a végső produktumhoz. Mindenki véleményét meghallgatják és rögzítik, a fejlesztések alatt pedig igyekeznek minden interjúban elhangzó jó ötletet beleépíteni a játékmenetbe.


A cikk végéhez közeledve még nézzünk meg gyorsan, mit ígér a multiplayer mód. A Call of Duty 2 az Xbox 360 egyik legtöbbet tolt LIVE játéka volt, napi 50 ezer felhasználóval, így szinte kötelező, hogy a negyedik rész is nagyot domborítson. A mókába való csatlakozás előtt beállíthatjuk majd, hogy milyen nadrágot, pólót, sapkát és kabátot viseljen a karakterünk, továbbá minél többet játszunk majd, annál jobb felszereléseket, fegyvereket pakolhatunk hátizsákunkba. A legprofibb játékosok légi csapást is hívhatnak majd egyes játékmódok alatt, ám ennek részletei egyelőre nem publikusak. A teljesítményünkért cserébe Achievement pontokat kapunk majd mindkét konzolra.


Több külföldi újságíró meggyőződése, hogy az elmúlt 10 év legjobb modernkori FPS-e lesz a Call of Duty 4. Mi még nem teszünk ilyen kijelentéseket, igaz minket nem is hívott meg az Activision az amerikai díszbemutatóra. A játék viszont szerintünk is bitang jó lesz, és már alig bírjuk kivárni az idén novemberben esedékes megjelenést. Szép karácsonyunk lesz megint!

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Boldog névnapot!!!
 
Silent Masters Cup
 
óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Aranyköpések
 
Napi vicc

 

 
Oldal látogatottsága:
Indulás: 2006-08-02
 
Szerverünk
 
Tudjuk ki vagy!
IP
 
Cheat Mentes Övezet!
 
Lama mentes övezet
 

Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!